Monday, November 16, 2009

SALAM 1 MALAYSIA.

Di maklumkan bahawa Masjidil Haram dan Masjid Nabawi mempunyai banyak pintu keluar masuk di sekeliling masjid. Diantaranya terdapat satu pintu yang digemari Rasulallah saw. melaluinya dan dinamakan pintu tersebut Babul Salam.


Salam juga adalah diantara nama nama Allah yang baik. As Salam juga merupakan salah satu nama shurga Allah dan begitulah bila kita berwirid selepas solat memohon supaya kita di anugerah shurga As Salam.


Agama Buddha dinamakan sempena pengasasnya Gautama Buddha, Al Qardiani pula dinamakan sempena nama tempat manakala Islam dinamai sempena salah satu nama Allah iaitu As Salam.


Maka Salam ini adalah kalimah yang hebat dan istimewa kepada umat Islam.


Tidak heranlah kita terkedu bila RTM menyebut Salam 1 Malaysia tatkala juruhebahnya hendak membaca berita.


Seharuslah kita cemburu agar nama Allah tidak sewenang wenangnya dikembarkan sembarangan dengan yang lain. Tindakan ini menyesatkan.

2 comments:

TNS said...

assalam..
sy myokong spenuhnya..mlh acapkali kedengaran kalimat salam 1 malaysia dari kalimat assalamualaikum..perkara ini tambah memburukkan anak2 remaja yg seharusnya dididik dgn perkara2 yg mengagungkn Islam..

Minda Baru Rakyat Malaysia said...

Assalammualaikaum... !!!
1)Zaman Najib- SAlam 1 Malaysia sesat lagi menyesatkan....
2)Zaman Pak LAh - Islam Hadhari pun mengelirukan..
3)Zaman Tun Dr. M Negara Islam acuan Dr. M hanya pada Selogan tanpa perlaksanaan Hukum dan syariat yang summul .. SAR menjadi tekannan atas penarikan bantuan kewangan...