Monday, September 14, 2009

RELEVAN LAGI KAH TUN DR MAHATHIR?

Muhyiddin: Give MIC a chance
By Shazwan Mustafa Kamal

SHAH ALAM, Sept 13 – Tan Sri Muhyiddin Yassin said today the onus was now on MIC to win back the Indian vote, and the newly-elected leadership team would have to rise to the challenge.

He said MIC should now stand and deliver so that the aspirations of Indian voters could be met.


Samy’s MIC on collision course with BN

By Baradan Kuppusamy

KUALA LUMPUR, Sept 13 — MIC president Datuk Seri S. Samy Vellu basked in the glow of victory today, looking on appreciatively as one delegate after another attacked the government and former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad for interfering in MIC matters.



Begitulah hukum alam, bila berkuasa sesiapa pun gerun hendak menyatakan perkara yang tidak dipersetujui. Diam saja dalam perbahasan takut dikatakan melawan bos. Akibat hendak jaga ‘periuk nasi’ terpaksa gadai prinsip perjuangan.


Tetapi lihat sekarang, MIC dan MCA dah berani sergah dan lagak biadab kepada UMNO dan pemimpinnya. Inilah tanda tanda umno dalam keadaan lemah dan serba salah. Di beri berbagai alasan untuk tidak mengambil apa apa tindakan. Risau juga jika parti komponen ugut keluar BN.


Tidak terfikir Samy Vellu nak serang TDM dan tidak pula ada pemimpin umno yang melenting untuk mempertahan pemimpin agong mereka.


Demikianlah mungkin TDM tidak lagi relevan kepada umno.

No comments: